|
Przyjęcie u lalek - figury geometryczne
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4863 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
GRUPA : 4 – 5 LATKI
TEMAT : Utrwalamy wiadomości o poznanych figurach geometrycznych w oparciu o opowiadanie nauczycielki pt. " Przyjęcie u lalek "
CELE OGÓLNE :
- Przypomnienie wiadomości o figurach geometrycznych : koło, kwadrat.
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania i poprawnego nazywania znanych dzieciom figur.
CELE OPERACYJNE : ( Dziecko )
- Odpowiada na pytania nauczycielki związane z treścią opowiadania.
- Zna charakterystyczne cechy koła i kwadratu.
- Rozróżnia i poprawnie nazywa znane figury geometryczne.
- Kreśli ręką w powietrzu kształt koła i kwadratu.
- Odnajduje w sali przedmioty w kształcie koła i kwadratu.
- Bierze czynny udział w zorganizowanej zabawie , prawidłowo reaguje na umówiony sygnał.
- Samodzielnie wykonuje pracę indywidualną przy stoliku.
- Rozwija inwencję twórczą, pomysłowość i fantazję.
METODY :
- Słowna
- Oglądowa
- Praktycznego działania
FORMY PRACY :
- Praca jednolita z całą grupą
- Praca indywidualna przy stolikach
ŚRODKI DYDAKTYCZNE :
Treść opowiadania, dwa dywaniki w kształcie koła i kwadratu, emblematy koła i kwadratu dla każdego dziecka, karty pracy dla wszystkich dzieci, kredki, wstążki.
PRZEBIEG ZAJĘCIA
- WYTWORZENIE ŁADU ZEWNĘTRZNEGO I WEWNĘTRZNEGO.
- OPOWIADANIE NAUCZYCIELKI.
Dwa misie wybierały się do lalek na przyjęcie. Chciały sprawić lalkom przyjemność i kupić im upominki. Ich marzenie się spełniło. . . Popatrzcie co kupiły ! Misie kupiły dwa dywaniki : jeden w kształcie koła, drugi w kształcie kwadratu.( Nauczycielka demonstruje te dywaniki ). Lale Agata i Ela od razu na nich usiadły i nie odstępowały ich nikomu. Gdy spotkały inne lale opowiadały o otrzymanych prezentach. Agata mówiła ,że jej dywanik jest okrągły, kolisty ( N: kreśli w powietrzu koło ) Ela zaś opowiadała, że jej dywanik ma cztery boki proste i równe ( N: kreśli w powietrzu kwadrat ). Na to inne lale odpowiedziały – to wcale nieciekawe, bo w przedszkolu jest wiele rzeczy w kształcie koła i kwadratu ( N: proponuje dzieciom odnaleźć w sali i wskazać przedmioty w kształcie koła i kwadratu ).
- ZABAWA RUCHOWA " KWADRAT Z KOŁEM W PARZE "
Nauczycielka rozdaje połowie grupy emblematy kół, pozostała część otrzymuje emblematy kwadratów. Dzieci biegają w rytmie ósemek. Na umówiony sygnał np. mocniejsze uderzenie w bębenek dobierają się parami ( N: sprawdza poprawność wykonania zadania ). Zabawę powtarzamy 3 – krotnie.
- ZABAWA " KTO TAK POTRAFI "
Dzieci ustawione przed nauczycielką w szeregu kreślą w powietrzu koła i kwadraty raz lewą, a raz prawą ręką.
- PRACA INDYWIDUALNA PRZY STOLIKACH.
N: prosi dzieci aby usiadły przy stolikach, gdzie leżą przygotowane dla nich prace. Są to wycięte dywaniki w kształcie koła i kwadratu. Każde dziecko ozdabia według własnej inwencji twórczej leżący przed sobą dywanik. ( N: zwraca uwagę na poprawność wykonanego zadania )
- PODSUMOWANIE ZAJĘCIA.
N: zadaje dzieciom pytania związane z przeprowadzonym zajęciem tak, by sprawdzić jaki jest ich przyrost wiedzy na temat poznanych wcześniej figur geometrycznych ? Pragnie też zorientować się, czy zamierzone przez nią cele zostały osiągnięte? Następnie przypina prace dzieci w wyznaczonym miejscu. Wspólnie z dziećmi omawia wszystkie prace i dziękuje im za aktywny udział w zajęciu. Opracowała: mgr Katarzyna Kobińska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|